Knjigovodstveni servis Kagor – Usluge – Izrada planova i studija – Što je plan/studija? – Sadržaj poslovnog plana
Klikom na naziv područja prikazat će se natuknice na koja pitanja poslovni plan mora odgovoriti.
Uvod
- kome je dokument namijenjen
- zašto je napisan
- izjava koja poziva čitatelja na čuvanje poslovne tajne
- bitne napomene vezane uz metodologiju izrade i opseg dokumenta, npr.
- koje vremensko razdoblje dokument obrađuje i zašto
- koji tečaj valuta je primjenjen
Sažetak
- nikad nije dulji od dvije stranice
- treba ga napisati na kraju izrade dokumenta
- treba zainteresirati čitatelja da pročita ostatak dokumenta
- čitatelj na temelju njega treba znati što je cilj pothvata, zašto je izvediv i s kojim rezultatima
Poduzetnik
- naziv, adresa, kontakt podaci
- oblik poslovanja (npr. trgovačko društvo, obrt)
- podaci o registraciji (datum osnivanja, djelatnosti)
- porezni status (npr. je li ili nije obveznik PDV)
- ciljevi i način poslovanja
- pregled dosadašnjeg poslovanja, financijska pozicija i rezultati
- analiza snaga i slabosti, prilika i prijetnji
- potencijal rasta sa i bez izvođenja pothvata kojeg dokument opisuje
- tko su ključni ljudi za uspjeh pothvata, njihov kratak životopis
- objašnjenje zašto ti ljudi pothvat mogu izvesti
Pothvat
- kako i kada je nastala ideja
- s kojim ciljem se kreće u pothvat
- opis pothvata
- koja su ulaganja potrebna da se pothvat može realizirati
- dinamika i način realizacije
Proizvodi i usluge
- koji proizvodi i usluge će biti ponuđeni na tržištu kao rezultat pothvata
- koje potrebe kupaca ti proizvodi ili usluge zadovoljavaju
- zašto su konkurentni
Tržište
- u koju djelatnost (branšu) pothvat pripada, koje su njene specifičnosti
- politička, ekonomska, sociološka, tehnološka, ekološka i zakonodavna kretanja u okruženju koja bitno utječu na pothvat
- definicija tržišnog segmenta (geografski, demografski, industrijski)
- procjena veličine tržišta i ciljani tržišni udio
- opis konkurencije i usporedba s njom
- opis tržišta nabave i procjena rizika na njemu, utjecaj lokacije na nabavu
Prodaja
- politika cijena
- prodajni kanali
- distribucijski kanali
- promocija
- utjecaj lokacije na prodaju
- količinski i financijski plan prodaje
Realizacija proizvoda i usluga
- opis procesa realizacije proizvoda ili usluga
- opis tehnologija i načina na koje će biti osigurane
- normativi materijala, rada, usluga, uporabe strojeva i prostora
- dokaz adekvatnosti kapaciteta za ciljani opseg poslovanja
- kalo, lom, rasap
- ostali troškovi
- dozvole i/ili uvjerenja neophodne za rad
- utjecaj lokacije na tehnološke aspekte
- utjecaj poslovanja na okoliš
Ljudi
- radna mjesta, potrebne kvalifikacije, znanja i vještine
- broj zaposlenih
- organizacijska shema – ovlaštenja i odgovornosti
- proračun troškova plaća i naknada
Financije
- ulaganja u dugotrajnu imovinu
- proračun amortizacije
- ulaganja u obrtna sredstva
- ulaganja i izvori financiranja
- proračun kreditnih obveza
- račun dobiti i gubitka
- financijski tok
- ekonomski tok
- bilanca
- statička ocjena – likvidnost, upravljanje imovinom, upravljanje dugom, rentabilnost
- dinamička ocjena – razdoblje povrata, neto sadašnja vrijednost, relativna sadašnja vrijednost, interna stopa rentabilnosti
- prag rentabilnosti
- analiza osjetljivosti na promjene ključnih pretpostavki