Sadržaj poslovnog plana

Knjigovodstveni servis KagorUslugeIzrada planova i studijaŠto je plan/studija? – Sadržaj poslovnog plana

Klikom na naziv područja prikazat će se natuknice na koja pitanja poslovni plan mora odgovoriti.

  • kome je dokument namijenjen
  • zašto je napisan
  • izjava koja poziva čitatelja na čuvanje poslovne tajne
  • bitne napomene vezane uz metodologiju izrade i opseg dokumenta, npr.
    • koje vremensko razdoblje dokument obrađuje i zašto
    • koji tečaj valuta je primjenjen
  • nikad nije dulji od dvije stranice
  • treba ga napisati na kraju izrade dokumenta
  • treba zainteresirati čitatelja da pročita ostatak dokumenta
  • čitatelj na temelju njega treba znati što je cilj pothvata, zašto je izvediv i s kojim rezultatima
  • naziv, adresa, kontakt podaci
  • oblik poslovanja (npr. trgovačko društvo, obrt)
  • podaci o registraciji (datum osnivanja, djelatnosti)
  • porezni status (npr. je li ili nije obveznik PDV)
  • ciljevi i način poslovanja
  • pregled dosadašnjeg poslovanja, financijska pozicija i rezultati
  • analiza snaga i slabosti, prilika i prijetnji
  • potencijal rasta sa i bez izvođenja pothvata kojeg dokument opisuje
  • tko su ključni ljudi za uspjeh pothvata, njihov kratak životopis
  • objašnjenje zašto ti ljudi pothvat mogu izvesti
  • kako i kada je nastala ideja
  • s kojim ciljem se kreće u pothvat
  • opis pothvata
  • koja su ulaganja potrebna da se pothvat može realizirati
  • dinamika i način realizacije
  • koji proizvodi i usluge će biti ponuđeni na tržištu kao rezultat pothvata
  • koje potrebe kupaca ti proizvodi ili usluge zadovoljavaju
  • zašto su konkurentni
  • u koju djelatnost (branšu) pothvat pripada, koje su njene specifičnosti
  • politička, ekonomska, sociološka, tehnološka, ekološka i zakonodavna kretanja u okruženju koja bitno utječu na pothvat
  • definicija tržišnog segmenta (geografski, demografski, industrijski)
  • procjena veličine tržišta i ciljani tržišni udio
  • opis konkurencije i usporedba s njom
  • opis tržišta nabave i procjena rizika na njemu, utjecaj lokacije na nabavu
  • politika cijena
  • prodajni kanali
  • distribucijski kanali
  • promocija
  • utjecaj lokacije na prodaju
  • količinski i financijski plan prodaje
  • opis procesa realizacije proizvoda ili usluga
  • opis tehnologija i načina na koje će biti osigurane
  • normativi materijala, rada, usluga, uporabe strojeva i prostora
  • dokaz adekvatnosti kapaciteta za ciljani opseg poslovanja
  • kalo, lom, rasap
  • ostali troškovi
  • dozvole i/ili uvjerenja neophodne za rad
  • utjecaj lokacije na tehnološke aspekte
  • utjecaj poslovanja na okoliš
  • radna mjesta, potrebne kvalifikacije, znanja i vještine
  • broj zaposlenih
  • organizacijska shema – ovlaštenja i odgovornosti
  • proračun troškova plaća i naknada
  • ulaganja u dugotrajnu imovinu
  • proračun amortizacije
  • ulaganja u obrtna sredstva
  • ulaganja i izvori financiranja
  • proračun kreditnih obveza
  • račun dobiti i gubitka
  • financijski tok
  • ekonomski tok
  • bilanca
  • statička ocjena – likvidnost, upravljanje imovinom, upravljanje dugom, rentabilnost
  • dinamička ocjena – razdoblje povrata, neto sadašnja vrijednost, relativna sadašnja vrijednost, interna stopa rentabilnosti
  • prag rentabilnosti
  • analiza osjetljivosti na promjene ključnih pretpostavki

Podijelite ovu stranicu