ISO 9001
Opis, načela, zahtjevi
Opis, načela, zahtjevi
ISO 9001 je međunarodna norma koja definira zahtjeve koje organizacija mora ispunjavati kako bi mogla obavljati svoju djelatnost u skladu sa zahtjevima kupaca i relevantnim propisima. Primjenjiva je na sve vrste organizacija: profitne i neprofitne, proizvodne i uslužne, male i velike.
Dokumenti i aktivnosti koje organizacija provodi u skladu s normom zajednički se nazivaju sustav upravljanja kvalitetom. Sustav upravljanja kvalitetom obuhvaća sljedeće aktivnosti unutar organizacije:
Kontrola kvalitete proizvoda ili izvođenja usluge samo je jedna od aktivnosti koje moraju biti definirane i adekvatno provođene kako bi sustav upravljanja kvalitetom mogao uspješno funkcionirati.
Usmjerenost na kupca. Razumjeti i zadovoljiti potrebe kupaca, nastojati nadmašiti njihova očekivanja.
Vodstvo mora biti u skladu sa svrhom postojanja organizacije, treba stvoriti okruženje u kojem ljudi mogu realizirati ciljeve.
Uključivanje ljudi. Ljudi na svim razinama organizacije razumiju što i zašto treba napraviti te znaju kako.
Procesni pristup. Razumjeti slijed radnji i potrebne resurse.
Sustavni pristup. Razumijevanjem međuovisnosti procesa postići uspješnost i učinkovitost organizacije.
Stalno poboljšavanje. Učiti: planirati – provesti – provjeriti – postupiti.
Činjenični pristup odlučivanju. Učinkovite odluke temelje se na analizi podataka i informacija.
Partnerski odnos s dobavljačima. Uzajamno korisni odnosi povećavaju obostranu sposobnost za uspjeh.